Monday, January 31, 2011

کریمی باز هم همه را غافلگیر کرد


خبر انتقال غیر قابل پیش بینی علی کریمی به شالکه ناکامی تیم ملی در جام ملتهای آسیا را تقریبا از یاد فوتبال دوستان برد.کریمی که در آستانه پیوستن به پرسپولیس بود و مذاکراتش را با علی دایی انجام داده بود ناگهان از بوندس لیگا سر در آورد.
در روزهایی که تعداد بازیکنان ایرانی شاغل در اروپا به تعداد انگشتان یک دست هم نمی رسد و لژیونرهایمان به مسعود شجاعی و جواد نکونام محدود شده اند علی کریمی که حتی دربین 18 بازیکن حاضر در جام ملتهای آسیا هم نبود و به تیم ملی دعوت نشد در سن 32 سالگی برای دومین بار راهی فوتبال آلمان می شود.
ستاره فوتبال کشورمان که پیش از این بین سال های 2005 تا 2007 با پیراهن بایرن مونیخ در بوندس لیگا بازی می کرد باردیگر نظر فلیکس ماگات را جلب کرد تا این بار این مربی آلمانی او را به شالکه دعوت کند.
کریمی بعد از اینکه در سال 2004 به عنوان مرد سال فوتبال آسیا انتخاب شد به عنوان بازیکن آزاد از باشگاه الاهلی امارات جدا شد و به بایرن مونیخ پیوست. در آن زمان ماگات هدایت باواریایی ها را به عهده داشت، بعد از جدایی ماگات از بایرن و آمدن هیتسفیلد کریمی هم کمتر فرصت بازی پیدا کرد و بیشتر به یک بازیکن نیمکت نشین تبدیل شده بود تا اینکه در پایان فصل 2007-2006 از اف سی هالیوود جدا شد و با وجود اینکه از تیم های ولفسبورگ، موناکو و سالزبورگ اتریش پیشنهاد داشت قید فوتبال در اروپا را زد و با رقم جالب 3.2 میلیون پوند به باشگاه قطر اسپورت پیوست.
بعد از حضور در فوتبال قطر کریمی بعد از 7 سال بار دیگر به پرسپولیس بازگشت و اولین گلش بعد از بازگشت به جمع سرخپوشان را در دربی پایتخت مقابل استقلال زد تا تیمش را از شکست نجات دهد.در پایان فصل اختلاف با عباس انصاریفرد مدیر عامل وقت پرسپولیس باعث شد جادوگر این تیم را ترک کند و به باشگاه استیل آذین بپیوندد.حضور 1.5 ساله کریمی در استیل آذین نیز با حاشیه های زیادی همراه بود که آخرین آن اخراج موقت به دلیل حضور در دیدار دوستانه الاهلی با میلان بدون اجازه مسئولین استیل آذین بود. کریمی بعد از این اتفاق با توافق حسین هدایتی رئیس استیل آذین از این باشگاه جدا شد. همه تصور می کردند جادوگر در سال های واپسین فوتبال خود بار دیگر به پرسپولیس باز می گردد اما بمب خبری امروز وقتی منفجر شد که سایت معروف کیکر خبر انتقال کریمی به شالکه را تایید کرد.
کریمی که هم در مستطیل سبز و هم خارج از زمین های ورزشی همه را غافلگیر می کند این بار پرسپولیس را دریبل می زند و به بوندس لیگا می رود تا پیراهن تیم شالکه یکی از پرمهره ترین تیم های این فصل بوندس لیگا را بر تن کندمنبع : سایت گل
شروین گیلانیl

No comments:

Post a Comment